måndag, augusti 18, 2008

Reklamernas paradis

Så var första dagen efter "sommarlovet" över. Det började med kursstart i en halvtimme och det flöt på relativt bra, förutom att det kittlade sådär obehagligt i halsen så jag fick kväva mina hostningar hela tiden. Sen var det dags för teknikhistoria. intressant tänkte jag tills jag upptäckte att jag har haft den här föreläsningen förut. Han sa exakt samma sak, hade samma powerpoint och sjöng samma jäkla visa på samma jäkla ställe. Sen fick jag reda på att de som har haft föreläsningen förut och därmed också läst boken vi ska läsa ( alltså jag) ska få en extra uppgift så det blir lika svårt som för de andra. tycker inte om detta. Är det mitt fel att de inte förnyar materialet i kurserna utan att samma kommer om igen? tycker inte det.

Fick precis låten SEB-reklamlåten från John för han visste ju att den skulle sätta sig på hjärnan på mig. det gjorde den självklart en jag gillar den ju så det gör ju inget. vet ni inte vilken låt jag menar kan ni se den här.

Fick lite panik idag när jag skulle diska för helt plötsligt ville inte vattnet åka ner. Men sen kom fixaren i mig fram och jag skruvade loss filtret och fick fram... en PLASTPÅSE! hur sjutton den hade kommit ner igenom filtret i diskhon kan man ju fundera på. det har då inte hänt under tiden jag har bott här... men nu är det ett nice flow i min diskho i alla fall.

Här är ännu en reklamlåt som bara fastnar, jag kan inte låta bli att få den på hjärnan heller.

Och här är en reklam som jag dedikerar till Elin Pelin Johansson. you do it best. =)

Inga kommentarer: