lördag, augusti 23, 2008

Prinsessor och pirater

Idag tog jag en tur på cykeln upp till stan för att strosa runt lite lugnt sådär på lördag förmiddag, det borde ju vara i stort sett folktomt. när jag väl kommer dit välkomnas jag av trumkåren och jag upptäcker ganska snart att stan är översvämmad av prinsessor och pirater. Efter att ha mött mammas kusin Åsa som äger Bokia, fullt utstyrd i knallrosa prinsessklänning, får jag veta att det är barnkalas på torget idag. jo tjena, det hade jag väl kunnat lista ut själv. det var i alla fall popcorn, godispåsar, traktorkörning och ponnyridning. och mitt i allt hamnade jag. jag behöver kanske inte säga att det inte blev så mycket av mitt lugna strosande. tänkte att jag skulle in på kaffehandeln för att köpa ett nytt te. Jag kom inte innanför dörren. Tydligen har det delats ut glasscheckar till varenda unge på torget. så nu skulle alla ungar in i stans minsta affär för att kladda runt med glass. Jag kände inte för att tvätta min jacka när jag kom hem så jag gick smidigt därifrån.

Nu ska jag plugga, äta och sen sova eftersom att jag ska jobba inatt. skönt med lite pengar och jag kan garantera att det är barnfritt.

ps. sophia, jag hittade inte annonsen, den är nog borttagen. kanske en lillebror som inte uppskattade att bli satt till försäljning.. =P

Inga kommentarer: