fredag, augusti 08, 2008

ja det regnar.. som vanligt.. igen...

Jag funderar på att göra en sån där cd-skiva man spelar när det regnar.. finns ju en himla massa låtar om regn egentligen men jag har bara kommit på några stycken än...

1. It´s raining men- weathergirls
2. regnet det bara öser ner- Siw Malmqvist
3. Det regnar i Stockholm- Carola
4. Regn hos mig- Orup

JA ni ser ju, det finns några att välja på. några fler förslag? kan ju sälja den här den här sen och tjäna multum på alla väderdeppiga internetshoppare.

Så vad har hänt sen sist? ja när skrev jag sist egentligen? jo men igår fyllde i alla fall mamsen år. Om man får tro henne så stod det 40 år på tårtan men eftersom att det var jag som gjorde den är jag till 110% säker på att det stod 48. synd där mor...
Jag har bara 4 nätter kvar på jobbet nu innan skolan börjar igen. är lite smått orolig för skolan eftersom det verkar lite rörigt med schemana? ska jag läsa två kurser samtidigt eller vad? är i stort behov av ett eller annat välkomstmeddelande från kursansvarig...
På onsdag är morfars urnsättning. känns väl sådär men jag är glad att jag slipper se kistan igen. kistor med blommor på skriker ju liksom död, död död så en liten vacker urna är ganska bra för min del. och att man slipper gå igenom hela begravningsmomentet igen. usch vad hemskt det var. det är nog faktiskt det värsta jag har varit med om. jaja, nu ska jag inte ta upp det med.
Lämnade tillbaka nyckeln till John häromdan också och det känns ju väldigt bra att det är överstökat. vi upptäckte dock att källaren är fullt med osorterade grejer men det löser sig. jag behöver ändå ingen nyckel för att komma ner där eftersom att jag har portkoden. =P
nu ska jag göra fejk-flygande jakob ( inte en chans att jag tar i bananer i min mat) och sen ska jag kila iväg till jobbet. puss på er, och stanne inne om ni inte behöver gå ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

finns en låt me beatles som heter rain men..jaa..den kanske handlar mer om väder i allmänhet...sen ha madonna en som också heter rain..och den är ganska bra. och så klassikern singing in the rain...men den kanske du hade redan...kommer inte ihåg.. hur som helst. ska gå och spotta ut mitt tandborskt-skum och gå och lägga mig nu, sista dagen på jobbet imorn. Tjoho! KRAM