tisdag, oktober 07, 2008

united colors of HLK

kära morbror Björn, om din mamma läste din blogg skulle du också modifiera testet en aning. =) jag har inte ljugit, jag har bara tagit bort vissa påståenden som verkade onödiga. Ska ta med ärlighetstestet i pappersformat till nästa kalas så får vi se hur morsk du är då. =P

Idag har jag målat större delen av dagen. På förmiddagen hade vi en föreläsning om färglära, dvs kulörta färger (blått,gult,rött) och okulörta färger(svart,vitt). så ni som alltid hävdat att svart och vitt inte är färger, det är de visst, för det har min fröken sagt. =)

Nu till mitt i-landsproblem: I vilken ände av diskberget börjar man?
Bilden nedan är uppgiften vi hade idag.Vi har utgått från en oveheadkopia av en fotad tjej. och så här blev hon när vi gjord om henne. =) ja den, ska vara så kantig. sa jag att vi har byggt upp ansiktet av enbart trianglar?

natti natti!

4 kommentarer:

Anonym sa...

uff, jag berättar på torsdag. Det är de vanliga problemen , blöh. Annars har veckan funkat fint? :)

Anonym sa...

man börjar alltid med glasen :)

Anonym sa...

nope.. högstadiet.. :)

Anonym sa...

Ge mig tavlan!