lördag, oktober 04, 2008

Party at Boulogner

Så var det lördag igen.. undrar hur många lördagar man har upplevt egentligen.. eftersom att matte inte är min starka sida så fortsätter jag inte fundera på det där.

Efter en ganska stressig vecka med mycket uppgifter som skulle vara klara, så festade jag till det lite igår. Vi började med lite förfest hemma hos mig för att sedan dra vidare till campus i skövde. Där hamnade jag på två olika förfester i studentlägenheter, inget att rekommendera för det är trångt som tusan. Sen gick vi till Boulogner och där var det i stort sett helt dött. Typ tjugo pers på dansgolvet och det var ju inga större problem att ta sig fram till baren. Jag, Emeli och Ida tog oss vid halv två mot korvmojjen för att äta lite innan tåget gick. Där var det otroligt mycket folk och det gick väldigt långsamt så vi fick gå snabbt till tåget och äta på vägen hem. gott vart det i alla fall. Pappa ringde och väckte mig lite innan ett idag, tur var väl det, annars hade jag väl fortfarande sovit.

Fick höra talas om kanelbullebak och blev då så sugen på att baka själv, så jag bjöd in familjen på eftermiddagsfika. Slängde ihop en kladdkaka som var mycket uppskattad. trots detta blev det en bit över till Martin att få med hem. Hoppas att den når honom, men det finns ju inga garantier med en familjen bestående av gottegrisar. =)

Nu ska jag se på December boys, första filmen för Daniel Radcliffe som inte har med Harry Potter att göra. ska bli intressant att se om han fortfarande är harry potter eller inte. =)

ha en bra kväll, kram på er, all of you!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin,
Tänkte föra ett litet ljus över tankarna du har hur många lördagar du har upplevt. Om vi utgår ifrån lördagen den 12 april (födelsedagen) till dagens datum, lördagen den 4 oktober (båda medräknade i detta resonemang) har du upplevt 650 lördagar :) Hoppas alla har varit dig till belåtenhet.
Mvh. En lärarkollega från linköping :)

Anonym sa...

Haha, seriös kommentar om lördagarna :D

Tackar så mkt för i fredags, det varv väldigt trevligt måste jag säga, trots att gladmusiken försvan en stund där hos johan (och all musik stängdes ju av efter det, inte så konsitgt, vem vill lyssna på hårdrock på fest liksom :D ) men det var skooj att dansa tyckte jag! Puss o kraam!

Anonym sa...

Tja! snygg ny layout på bloggen! Tråkigt att festerna i Skövde inte är vad de var på min tid. I och för sig vara jag aldrig på studentfester i Skövde, men kul brukade jag ha. Studentfester har jag fått nog av här uppe i Norrköping och Linköping. Nu är det bara familjeliv som gäller :) Ville egentligen bara säga hej och kommentera lite i bloggen. Du gör ju alltid det hos oss och så är vi så ohövliga att aldrig kommentera tillbaka. Ha det så bra och hälsa familjen!

Anonym sa...

Hellu!
Ojs, jag var nog alldeles för glad i hågen för jag minns inget folk innefrån Kåren alls ^^
Hoppas du hade det mys iaf!!
KRambanans!