lördag, oktober 11, 2008

Botox? No, Detox!

Ja då var man på jobbet igen. Den här gången Ranliden för ovanlighetens skull. det var längesen jag var här nu och det märks att man är lite ur gängorna. Märks väldigt väl att patienterna här är mycket äldre och sjukare än dem man träffar på i nattpatrullen. Men det funkar bra ändå. Jag ville ju helst inte vara på demensavdelningen för jag tycker det är svårt och jobbigt, men tro sjutton att det var där jag hamnade. Har redan fått torka upp mjölk från golvet. *suck* Hade dock trevligt med några utav dem och såg på idol-utröstningen. En av de gamla blev dock förbannat när människan i tvn "glodde" på henne. ja det är banne mig inte lätt ibland.

igår var det fika hos Sophia och det var jättemysigt. fick ju även se Ilmas lägenhet och jag blev smått avis. Men jag skulle aldrig kunna bo där själv, skulle lätt gå vilse. =) Jag och Sophia bestämde oss också för att börja med detox nu på måndag. Tror jag kör på en vecka ordentligt och sen blandar jag inte lite annan mat också. blir jobbigt att bara äta rawfood hela tiden. Men det ska bli intressant, jag hoppas bara att det inte blir några vidriga bieffekter av det hela. men vi får se. Tänker blogga om min framgång/motgång, har då gjort en annan blogg till det för att inte göra det förvirrande. så är du intresserad av maten jag äter och hur det går för mig, kolla in på www.alittleless-malin.blogspot.com Kommer där också lägga in ev. intressanta artiklar och annat smått och gott som har med mat och hälsa att göra.

Nu ska vi ronda, imorrn blir det Jönköping för att träffa Elin och co. kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska jag behöva följa två bloggar nu framöver då menar du? Jobbigt juh! ;)