söndag, mars 16, 2008

Empty room, empty heart, empty mind?

OK, sitter på jobbet nu och det är allmänt slött för tillfället. Klockan är iofs 05.49 och gamlingarna har väl vett att sova vid den här tiden på dygnet. Har ett stopp kvar vid 06.15 och sen får jag åka hem. säng ljuva säng. Det är helt otroligt vad skönt det är att krypa ner i sängen direkt efter jobbet. Förhoppningsvis har inte John läckt ut ett tjog ton med alkoholavdunstningar. Då står jag nog inte ut där utan lägger mig i soffan. Men Elin har intygat att den faktiskt är riktigt skön så man vet ju aldrig. =)

Igår gjorde jag faktiskt inte så mycket. Gick på promenad med John på förmiddagen och sen var det istort sett sängen för att "vila middag" i några timmar. Vaknade vid sex av att jag var genomblöt av svett och jag minns faktiskt att jag drömde om Julia och Therese Fredriksson som satt på ett bord på biblioteket och klippte ut små rosa hjärtan och gula stjärnor, för det var mycket roligare att räkna matematik då. det hade dom fått lära sig på högskolan förstår ni. vet inte varför jag vaknade svettig, om det var för att jag var rädd eller upphetsad vet jag inte, men ingen av anledningarna låter ju sådär jättetroliga.

Charlotte Perelli vann Schlagerfestivalen. big surprise there folket. Men jag tycker det är lite roligt att "folkets utvalda" inte fick högsta poäng av just folket. det fick faktiskt Sanna Nielsen, en ballad och helt otroligt min favorit. jag brukar avsky ballader i sådana här tillfällen och jag avskyr Sibels låt, men på nåt visfastnade jag för Sannas låt. It touched me.
Aja, nu är det dags för frukost och sen hard work work, och sen SOVA!

Inga kommentarer: