tisdag, mars 11, 2008

effektiv gossip girl


Det börjar bli farligt det här. Jag trodde verkligen att jag hade klarat mig undan, men nej. De ropar på mig, vill ha mig där, framför sig, suckande och trånande. Jag talar förstås om alla dessa serier på tvn. Det är omöjligt för mig att inte lockas av reklamerna med sina kärleksbekymmer och fräcka kommentarer. NU ser jag på mer serier än vad jag gjort på länge. Följer dom väl kanske inte lika slaviskt och jag väljer med förstånd men samtidigt så får jag erkänna, jag är serieberoende. Ikväll är det Gossip girl och nya serien starter wife ( som faktiskt bara är i sex delar, alldeles lagom!), imorrn ska jag väl småkolla lite på top model och sen... hmm.. ser jag verkligen inte på fler serier?? men då är jag ju inte så beroende som jag trodde! =)

Idag var jag uppe med tuppen ,om inte före, och åkte och simmade på badet vid halv åtta. Halv nio var jag på PA:s och handlade och nio var jag hemma och åt frukost med John. EFFEKTIVISERING kallas det. spell it, learn it, live it.

Sen tog jag en tripp till mormor och morfar. Det var ett lite ledsamt mottagande men sedan blev det andra bullar ( gifflar för min del) när vi tog fram minnesboken och fotoalbumen. Fick reda på massa smaskiga detaljer om hur de träffades och varför morfar föll för mormor. " det fanns ingen annan som passade liksom" haha, han är för söt min morfar. Han menade faktiskt att när han sett mormor så spelade det ingen roll vem han träffade, mormor was the real thing liksom. Mormor hade ingen som helst aning om varför hon gillade mormor. " han var väl snäll och bjöd på bio antagligen". dom är mysiga dom där.

Har suttit resten av dagen och skrivit av Bettans anteckningar och har nu skrivkramp så det skriker om det. är dock inte riktigt klar än men sen så. Ingick ett avtal med elin också om att gå minst 50 000 steg / vecka. Det ska jag väl klara av?? ( nej, jag räknar dom inte i huvudet, jag har stegräknare)

Ska försöka få in lite recept här på sidan också för de som vill ha, ibland är det smidigt att låta nån annan hitta på maten åt en, eller hur elin? =P
ha det bra folket,

XOXO GossipGirl

2 kommentarer:

Anonym sa...

High school-seriers makt är inte att förakta. Jag trodde inte heller Gossip Girl skulle ha någon inverkan på mig, men jodå. One Tree Hill är dock seriernas serie fortfarande!
Pussa John från mig!

Anonym sa...

Åh, precis vad jag behövde, inspiration!
Och ja, Gossip Girl, farligt! haha
Hurä r det med dej annars då? :)
Krams!