måndag, mars 10, 2008

duktig idiot...

Idag har det varit en bra dag på ett sätt och en dålig dag på ett annat sätt, fattar ni vad jag menar?

Det avr en jättebra föreläsning idag om Sveriges invandrarpolitik. Ja jag vet, det låter ju sådär lagom intressant, men den här gubben med en riktig kalaskula till mage kunde faktigt få detta ämne intressant. Han svor och provocerade och det blev lite diskussioner här och var men det var bara kul. Jag brukar känna så att om läraren svär och inte tänker på att vårda sitt språk, då är läraren engagerad och vet vad han sysslar med. Den här mannen förstärker bara min teori. Dessutom använder han bara gröna kläder, tycker det är lite fascinerande.

I alla fall, det var på vägen hem som jag blev lite irriterad på en viss person i min klass. Vi pratade om att hitta på nåt nån gång, vi tågåkande människor och det lät jättekul. Tills en av oss kläckte att en inte skulle få vara med så vi skulle vara tysta om det. Då blir jag fly förbannad för det är ren och skär mobbing, FRÅN EN LÄRARE! Jag deklarerade att jag då inte stället upp på detta trakasseri men det verkar inte som att folk bryr sig om denna utfrysning. Det är grymt och elakt och helt enkelt inte accepterat. Här har vi en som hamnar på min Fi-fan-lista!

Jag har även fått den oförnuftiga idén att gå upp vid sju imorrn för att simma innan alla småpluttar kommer dit med skolan. Vi får väl se hur intressant idén verkar imorrn bitti.
Nu ska jag försöka få med mig min sambo ut på prommis, vi får väl se om jag får liv i honom, tror nämligen jag hör misstänkta snarkningar från soffan...

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA! Ha du haft Hans-Olof! Han är ju klockren! De är ju han som handleder min uppsats. Lustig farbror!