söndag, december 02, 2007

julhandel med teskedsgumman i tankarna


another week has ended...


och jag är så full av julstämning att det svämmar över! Jag tycker inte ens att det är tråkigt med regn för det är ännu en anledning att mysa med ljus när man kommer inomhus.


Helgen har varit minst sagt hektisk men otroligt bra. I fredags blev det lite mys och lite adventspynt. lördagsmorgonen började med att stiga upp tidigt och göra sig iordning för en shoppingdag i Jönköping med Elin. Lyssnade och kom på mig själv med att sitta och småle åt julkalendrarna. Jag är egentligen inte så inne på det där men nu när man är omgiven av 7-åringar dagarna i ända är det väl bäst att hänga med. Tror det kan bli bra, speciellt teskedsgumman, en personlig favorit så att säga. Hittade inte så många julklappar men jag känner mig lugn, har inte så många julklappar kvar.


Efter en liten sovstund på eftermiddagen åkte jag till Ranliden för att jobba lite. Trodde jag skulle somna nångång vid tolv men jag lyckades hålla mig vaken resterande 7 timmar.

hem och sova igen och sedan iväg till familjen för det årliga pepparkaksbaket. Jag är så nöjd så det är inte sant. Jag hade faktiskt köpt min pepparkaksdeg för att göra en kändes lite väl mycket, men kakorna blev kanon! smakar precis som om man gjort allt från scratch!


Idag har jag gått och småpyntat med lite fler ljus( jag är lite galen i eld just nu) och det känns jättemysigt här hemma.


Känner på mig att veckan som kommer blir jätebra den också. Footloose på onsdag och tomtevaka på fredag, mys hela veckan med andra ord. =)


nu ska jag försöka städa lite här också, men det är av nån anledning inte lika lockande. får väl unna mig en pepparkaka eller två under tiden.


ha en bra första advent!


Inga kommentarer: