söndag, december 23, 2007

fejkgran och julstädning


Ja nu är det så gott som helt städat i hela lägenheten. Jag är slut. John kommer hem och gör resten sen.


Imorgon är det julafton och idag höll hela mina värld på att gå i spillror. Jag kände mig exakt som jag tror att lotta på bråkmakargatan gjorde när hon inte skulle få någon julgran. Hemsk känsla. Jag och John åkte till PA.:s för att köpa en riktigt fin julgran, typ som den vi hade förra året. När vi kommer dit finns det inga granar. Granförsäljaren hade plockat ihop sitt pick och pack och dragit hem. Åkte vidare till supermarket. inget där heller. OKQ8, inget. Willys, inget. Nu börjar jag kallsvettas och känner hur tårarna nästan sipprar fram. Vad ska jag göra utan julgran? John kläcker den fantastiska idén, "vi skiter i julgran!". Jag trodde jag skulle slå honom gul och blå för detta uttalande, han förstår ju tydligen inte att det inte är någon jul utan julgran. NU gick vi i alla fall in till axel spetz och köpte en ganska fin plastgran. Den är stor, tät och oäkta så det skriker om det men det är ju en gran. med pynt i ser den riktigt fin ut. Det finns ju i alla fall ett plus med en plastgran. Jag kan inte ta död på den. Som allt annat i växtväg jag har här hemma. Känner ingen som har en sån omsättning på växter som jag har.


Alla julklappar är köpta, lägenheten är städad och fejkgranen är klädd. Nu är det bara och vänta då. Jag är fortfarande som ett barn på julaftons morgon för jag vaknar jättetidigt och kan inte somna om för jag är så spänd på vad som kommer hända. Numera är jag mer spänd på vad alla kommer tycka om sina julklappar. Jag kommer inte ens ihåg vad jag har önskat mig. Men jag är EXTREMT nyfiken på vad jag får av elin. ska bli skoj. hela fyra paket och en följetong dessutom. spännande. =)


GOD JUL på er kära vänner, ha det så bra!

Inga kommentarer: