lördag, november 24, 2007

amerikansk fotboll med en touch av sojacremefraiche

Ja, nu var helgen förbi. Det har gått jättefort men har ändå varit trevligt.

Lördagskvällen spenderades till större delen med Elin, men små avbrott då och då när jag lekte taxi åt familjen. Vi åt tacos och jag unnade mig för en gång skull den där 40 kronors-sojacreme fraichen till dip och tacosås. Det var värt det. Vit krämig sås, fattar ni vad ni ska vara glada att ni får äta det? så obarmhärtigt gott. well well, det får väl bli en gång i månaden efter lön, typ.



Vi såg i alla fall på två( eller tre, beroende på hur man räknar) filmer. Vi såg först på Home of the Brave och vi kom fram till att den hade varit mycket bättre om Chad Michael Murray fick vara med i mer än 18 minuter innan han dog och att det var en propagandafilm märktes rätt snart. Men vi kom fram till att Elin mycket väl kan använda den i sitt arbete som historialärare så, slutet gott allting gott. Om det nu passar in här, det handlade ju faktiskt om krig.



Andra filmen var en tydlig rip off på remember the titans, men eftersom att det är en av mina favoritfilmer så gjorde det inget. Detta var tydligen en verklig historia också så total rip off var det väl inte. Handlade om ett american football-lag som ska flyga till en match och planet kraschar och alla dör. Matthey Mconaoughey ( eller vad faen han nu heter) ska bygga upp en nytt lag, med endast tre spelare tillgängliga. Rätt bra film faktiskt, sådär "allt kommer ordna sig"-feeling över det hela. =) Filmen heter We are Marshall förresten.



Idag har jag inte gjort så mycket, jag har varit ute och gått en sväng och sen fick jag för mig att baka havrekakor. It´s my favourite. Har nu hittat en sida där jag kan köpa jättebillig musik eftersom att dollarn är så billig. Ja, jag är en laglydig människa och köper min musik.



nu ska jag gosa ner mig i soffan med en kopp te och läsa en bra bok. mysigt eller hur? =)





Inga kommentarer: