lördag, november 24, 2007

Bestulen och bedrövad

ja men då var det väl dags att uppdatera lite här då... har blivit lite dåligt med skrivandet men efter att jag formaterade datorn så har det liksom glömts av.

veckan som gått har varit ganska bra. Andra veckan på Vindängen och jag trivs väldigt bra där. Alla är så himla snälla. Det har dock varit ganska korta dagar eftersom att det var en studiedag och jag var sjuk igår.

kan ju berätta om den lilla incidenten med min cykeln. Den var halv när jag skulle cykla hem från Vindängen i måndags. lagom roligt, 1000 svenska riksdaler gick det på att fixa cykelskrället. Men nu står den här utanför så fin så.

Igår såg jag och John på Idol, återgår till idiotin där senare, men i alla fall så blev det McDonken och godis och sen gick vi ut på en liten expedition, en trappa ner men ändå. Vi upptäckte att grannarnas balkongdörr hade åkt upp på vid gavel och tyckte lite väl synd om den när de sedan skulle komma hem och upptäcka att lägenheten är kallare än kylskåpet och att allt dyrt blivit bestulet. Vi tog helt enkelt sopkvasten och puttade till dörren så att den inte såg öppen ut. Vi oroade oss inte med och vi gjorde ju en sådär lagom god gärning. =)
Efter mycket om och men körde John iväg till Norge för att hälsa på "bästisen" Joakim. Förstår honom och det blir nog roligt för honom.

Pratade precis med Anna och försökte planera lite inför besöket där. Det är mycket vi ska hinna med på en dag. men det ordnar sig, det gör det alltid =)

Jo men på tal om Idol då. Det börjar bli rena skämtet. Daniel, som för övrigt borde vinna hela skiten, åkte ut! jag förstår verkligen inte hur svenska folket tänker när de behåller den där dansbands-wannabe-rocker-tönten Andreas! undra om lika många skulle röstat på honom om han fortfarande hade haft sin krulliga hockeyfrilla. I don´t think so. USCH!

Ikväll blir det till att bli taxi. Mor, far och syster ska på avslutningsfest i Luttra av alla ställen och det var revyn och gud vet vad mer. Men men, jag får ju låna bilen och det är ju trevligt. Ska passa på att storhandla lite. Jag är nog en av de få människor som gillar att shoppa i matvaruaffärer. Jag kan gå där hur länge som helst och leta reda på lite skojiga saker. Jättemysigt. =)

Annars ska jag försöka se på Home of the Brave ikväll. Jag har bara en känsla av att den kommer vara sådär jättebra. Just a feeling.

Kan även rekommendera Hairspray, den filmen är bara kanon. mysfilm till tusen. =)
kram på er!

Inga kommentarer: