onsdag, december 31, 2008

året som gått...

Idag är det nyårsafton och jag sitter hemma hos Anna och Bruno och har precis ätit frukost. Har nog aldrig sovit så länge i deras stenhårda bäddsoffa förut. Tänkte gå igenom året som varit eftersom att det har hänt en del, hä´lften har man ju redan glömt av, men en del kommer man ju ihåg ofrivilligt.

JANUARI
Började terminen med att läsa AU2, vilket innebar globala miljöfrågor, kulturmöten och specialpedagogik. Jag hade här en liten period i mitt liv då jag försökte vara snäll mot miljön.

FEBRUARI
I samband med min för tidiga födelsedagspresent från mamma och pappa, ett simkort, försökte jag påbörja ett ett nytt hälsosammare liv. Det höll i ca 2 veckor.

MARS
Jag kommer inte ihåg vad som hände i mars. det var påsk nån gång där i slutet.

APRIL
Jag fyllde år och jag och John började packa ihop oss för att flytta.

MAJ
Vi flyttade in i nya lägenheten och tre veckor senare flyttade jag ut. Var med om den ovanliga händelsen att jag betalade två adressändringsräkningar på en och samma månad. Jag hade även praktik på Dotorpskolan. I slutet av månaden dog min käre morfar. En sorgens månad på alla sätt och vis. Årets lowpoint.

JUNI
Skolan slutade och jag spenderade månaden på en tältsäng i datorrummet hemma hos mamma och pappa. Hämtade mig från föregående månads händelser ganska bra och åkte till Anna två helgen i rad. Första för att se på Where there action is och andra för att fira midsommar med anna och hennes föräldrar. Det blev en fin tur till Fjäderholmsöarna och Drottningholms slott.

JULI
Jag flyttade in i min fristad på Trinnöjegatan och jobbade i stort sett hela juli och där emellan plockade jag i hemmet. Vädret tillät ju inte så mycket annat än inomhusaktiviteter.

AUGUSTI
Skolan började och jag hade lektioner två dagar i veckan. Teknik och bild. Väldigt rolig kurs, troligtvis den roligaste under hela utbildningen.

SEPTEMBER
Vi åkte till Ekehagens forntidsby med teknikkursen. det var ju en upplevelse i sig. Jag började landa i vardagen igen efter den omtumlande våren/sommaren.

OKTOBER
Vardagenm börjar bli grå och tråkig. Det mesta går på rutin. Jag tror jag upplevde min första höstdepression. Inget roligt alls.

NOVEMBER
bara en allmänt tråkig månad. kommer faktiskt inte ihåg den direkt.

DECEMBER
Får lite julkänslor men troligtvis för tidigt för de hinner nästan försvinna innan julen faktiskt dyker upp. Känslorna går upp och ner som nån karusell på Liseberg. Men efter julen så börjar de skärpa till sig. Och nu är jag här. Tillbringar sista dagen på året med god mat och vänner. Som det ska va.


NÄSTA ÅR...

- resa till England med Ellen för att hälsa på Jessica
- Resa till Elins norrland vid påsk för att se på skoter-VM
och säkert mycket mycket mer....

Inga kommentarer: