måndag, december 29, 2008

ja det var det det...what the fuck happened?

mmm. vad ska man säga? året är snart slut.

Julafton: Den var helt okej. Jag var inte riktigt fokuserad kände jag och flöt mest bara med. Trots mina fina julkänslor innan så blev det inte så mycket av det. Jag kanske byggde upp för stora förväntningar, som man gjorde när man var liten när tomten kom. Nu var jag mest ute efter den trygga känslan som finns på julafton. Att vara omgiven av familjen och bara mysa. Det funkade inte riktigt år, men det finns ju fler julaftnar som kan väga upp. Jobbet gick ju bra i alla fall och det var ju bra att jag hade det. hade varit konstigt att åka hem och bara vara ...själv.

Juldagen: Efter att ha sovit bort mer än halva dagen gick jag upp ochåt "frukost", duschade och begav mig iväg till Emelie. Där var jag inte kvar sådär väldigt länge. Följde istället med Anna och Rebecka som definitivt skulle till Terassen, jag ville inte gå dit själv sen. Och som det visade sig var ju det ett rätt bra move, men tanke på att Emelie och Co inte gick dit sen. =) Efter tre förfester nådde vi Terassen och ja, terassen är ju terassen, det går ju inte att ändra på. Men jag träffade mycket roligt folk, precis som jag hoppats så det var ju höjdpunkten på kvällen. The Low point var väl när jag fick sitta och vänta på jackan för att komma hem och att jag nästan satte mig i en spya. sådär lagom mysigt. kom i alla fall hem vid halv fyra och var då inte alls trött eftersom att jag knappt varit vaken 10 timmar. men där räknar jag den dagen som slut.

Annandag Jul: började med en shoppingtur i skövde med familjen. Ellen var som vanligt ute efter skor och mamma skulle byta något. Jag behövde mat, men efter en blick på trafiken som skiljde mig och hamburgerkön åt, gick jag in och köpte frukt på Maxi i stället. (Pluspoäng till mig!) En Trevlig eftermiddag i Karlsborg med släkten och jag fick som vanligt inget paket i julklappsjakten, men wtf, det var väl ingen överraskning. Nästa år bojkottar jag hela tävlingen och köper ett paket till mig själv.

Så här framöver nu så blir det att packa imorrn och åka till Estocolmo och Anna. Ska bli kul att fira nyår i Catos borg. ha det så gott, så ses vi nästa år!

Inga kommentarer: