tisdag, december 09, 2008

Man kan inte ha roligt jämt.

idag är det 15 dagar kvar till julafton. 10 dagar kvar till jullovet. 5 dagar kvar till tredje advent. 3 dagar kvar tills jag får svar från Hälsoqicken. 9 timmar kvar tills min lektion slutar i eftermiddag. 1,5 timmar tills min lektion börjar. 31 minuter kvar tills mitt tåg går från stationen. 29 minuter kvar tills jag springer från övergångsstället till tåget.

Hela livet består av tid och vi är så otroligt beroende av den. De flesta jag känner skulle behöva fler timmar på dygnet, men ibland, bara ibland så önskar man ju att det var mindre av dom. Ni vet, såna där perioder när man är ensammast i världen, alla andra mår toppen och man kan inte förstå varför just jag har drabbats av denna melankoli. Någonstans i bakhuvudet vet man ju att detta bara är tillfälligt och vid den här tiden nästa vecka kommer allt kännas helt annorlunda. Men just nu, nu är det inte helt bra. Av helt olika anledningar som gaddat ihop sig för att få mig att må mindre bra just nu. ja jag tror faktiskt ni förstår vad jag menar. Jag är inte deprimerad. Jag är bara mer ner än upp. Glaset är halvtomt mer än halvfullt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om det hade varit fler timmar på dygnet tror du inte då man hade jobbat längre dagar? Haft fler och längre föreläsningar i skolan? De e med andra ord en ond cirkel för tror inte de hade blivit en sekund mer tid över i vilket fall =P