söndag, september 07, 2008

A little competition....

Ja igår var det då party hos Emelie. Slutade med en trip till skövde med sophia och markus. Efter lite dansande försvann Sophia och jag och markus gick så sakterligen mot stationen. Tydligen är jag rätt bra att ha i närheten när man är illamående, men jag gjorde inte så mycket enligt mig själv. Markus hade ju inte ens hår att hålla borta från ansiktet. =)

Idag har jag haft planer på att storstäda men de planerna försvann rätt fort. Elin kom förbi en timme eller så för en snabbfika innan färden fortsatte mot Jönköping. Jag gick och handlade och här sitter jag nu och försöker peppa mig själv till att ta itu med disken. Men först... TÄVLING!

och denna tävling är för jessicas skull, only för jag tror att hon kommer äga den totalt, men är det nån som känner sig manad att utmana henne, the queen of movies, så varsågod och försök! =)

Vilka filmer hör replikerna hemma i?

1."My Mama always said, 'Life was like a box of chocolates; you never know what you're gonna get.'"

2."If you're a bird I'm a bird."

3."Oh no, you did not shoot that green shit at me."

4."I love waking up in the morning not knowing where I'm gonna go or who I'm gonna meet. Just the other night I was sleeping under a bridge, and now here I am, on the grandest ship in the world, having champagne with you fine people."

5."If you were waiting for the opportune moment, that was it."

6."I am a choreographer. That's what I do. You are cheerleaders. Cheerleaders are dancers who have gone retarded. What you do is a tiny, pathetic subset of dancing. I will attempt to turn your robotic routines into poetry, written with the human body. Follow me, or perish, sweater monkeys."

7."You had me at hello."

8."Frankly, my dear, I don't give a damn!"

9."Do I still have to sleep in the cupboard?"

10."Whatever life holds in store for me, I will never forget these words: 'With great power comes great responsibility.' This is my gift, my curse."

Lycka till ,skriv in svaren i gästboken så får vi se vem som vinner! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehehehehehehe..

1. forrest gump
2. the notebook (tror jag)
3. independence day, men jag var tvungen att kolla upp det för att vara säker :)
4. titanic
5. Pirates of the caribbean (tog ett par minuter)
6. bring it on (HAHA)
7. Jerry McGuire (älskar den filmen!)
8. Borta med vinden
9. que?! tydligen skönheten och odjuret, men den kunde jag inte
10. spiderman, är inte säker på vilken dock..

did I pass?

Anonym sa...

nej, 9/10.. skönheten och odjuret räknas inte.. de andra kunde jag.. dubbelkollade ett par bara :)