onsdag, september 10, 2008

I don´t like the dentist...

ok, tydligen var folk inte så taggade på idén med tävling ,sista gången jag gjorde det för er. Bara jessica var manad och hon klarade det ju självklart. var ju knappt nån utmaning för henne =)

Idag har jag varit på skolan och lekt. eller nej ,vi har faktsikt inte lekt, jag höll på att få panik på vår gubben i lådan som inte ville vifta med armarna, MEN efter lunch då även Kicki gett upp, fick vi till en katt som lapar mjölk. Tycker faktiskt den blev ganska fin.

Efter Jönköping var det raka vägen till Tandläkaren i regnet. var lite orolig. Gillar verkligen inte doften inne hos tandläkare, den står för så mycket. Mötte en liten grabb i väntrummet som deklarerade att han minsann inte tyckte om tandläkare. Jag kunde inte mer än att hålla med honom. Däremot tyckte jag jättebra om min tandhygenist. Go och gla och sjöng lite musik för mig där jag låg med uppspärrad mun. Talade dessutom om att jag inte hade några hål och att jag hamnade i billigaste klassen när det gällde friskvårdsförsäkrningen, vilket gjorde att jag tyckte om henne änndu mer. så till hennes ära gick jag direkt till apoteket för att köpa munskölj, tandtråd och mjuka tandborstar, precis som hon sa att jag skulle göra. =) duktigt Malin. *klapp på huvudet*

NU är jag så trött så jag stupar ,dags för sängen. Ska bara läsa lite i Kirre först, ska tydligen vara jättehemsk och det är inte förvånande om man lipar en skvätt, vet inte om jag ser fram emot att läsa den här boken så mycket, men jag måste nog i alla fall. Och eftersom att mamma tydligen tittar in här då och då, så kan jag ju hälsa dig mamsen, att jag lånade potensgivarna på biblioteket. I POCKET. =P

puss på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej och hå! tycker du är lite orättvis där med tävlingen. jag tänkte ställa upp, men då hade jessica redan kommenterat med alla svaren.. lagom skoj då liksom..:P håller helt med dig om tandläkardoften förresten. innan hade jag inte kunnat sätta ord på obehagskänslan, men det måste ju vara lukten när jag tänker efter..tack! :)

Malin sa...

Det är definitivt doften. Jag hade inga som helst obehagskänslor innan jag gick innanför dörren, men så slog doften mot mig och jag blev nervös och konstig i hela kroppen. uscha.

Anonym sa...

Äsch, va inte så shåpig Malin, de lukta ju lika hos både tandis och doktorn. =) Och ja tycker inte att de är så rackarns farligt...ja vill också lämna en kommentar angående tävlingen, hade precis som sandra tänkt ställa upp men då va de ju alla svar redan här så då blev de inte så roligt att bara skriva dom igen ju. klura på hur du kan lösa de..=)