torsdag, juni 19, 2008

Media och deras jävla upp och ner skrivande

alltså jag blir så trött. Jag ska inte säga att jag är otroligt insatt i det här ämnet, och snälla säg emot mig om ni tycker att jag har fel. Men jag orkar verkligen inte med media nu för tiden. Det är hela tiden en sån motsägelse. Att jag kommer och tänka på det här är främst dagens sportbilaga till aftonbladet där man klankar ner nåt otroligt på svenska landslaget. Det är samma skitsnacka varje gång som sverige ska delta i något sportsammanhang. Och det är faktiskt inte bara media utan en stor del av hela svenska folket som håller på med denna idiotiska fenomen. Denna ständiga klagande då medias uppblåsta förväntningar inte följs. Det är alltid samma sak. När som nu igår Sverige inte klarade att vinna över ryssland, då är helt plötsligt varenda spelare i svenska laget helt kass, inga beslut var rätt och de är sopor allihopa. vad är det för otroligt feg mentalitet? kan man inte bara inse att Sverige har spelat bättre matcher, visst det kan jag hålla med om, men nu var det faktiskt så att Ryssland var bättre. Nej här är det allt eller inget, antingen vinner man och då är man bäst i världen (oavsett om det är europa det gäller) eller så förlorar man och då är man inte värd ett piss. SKÄMS svenska folket och media!

Samma sak gäller Eurovision song contest men det ska jag väl helst inte gå in på. Men ni vet, ALLA svenska deltagare är alltid favoriter innan och så får de en dålig placering och det beror enbart på att de andra länderna "kompisröstar". Det skulle ALDRIG vi göra.

blir så trött på sånt här....

hej med er, jag är frusterad nu.

Inga kommentarer: