söndag, juni 08, 2008

ibland tar livet andra vägar än vad man tänkt sig...

nu är det faktiskt dags att jag tar itu med mitt bloggande igen. Way too long ago.

Sitter på jobbet och har det för en gångs skull lite lugnt. Det har ju hänt rätt mycket den senaste tiden. Som många redan vet är ju jag och john numera inte tillsammans längre. Jag är ledsen över det, men inser dock att detta var det bästa för oss båda. either you grow together or you grow apart.
Det var ju lite jobbigt att morfar gick bort i samma veva men samtidigt är det ju så att ska jag lipa kan jag lika gärna göra det av flera anledningar. Ser inte fram emot begravningen på onsdag. känns som att det kommer riva upp stora sår som ännu inte riktigt läkt. Dessutom är jag ombedd att skriva hejdå-hälsningen på blomkorten från barnbarnen. är det ok om texten är utkladdad av tårar? Det kusliga är att det var nog verkligen meningen att han skulle dö. Jag menar just 29 maj. Han är född 1929, mormor och morfar förlovade sig 29 nånting och den 29 nånting flyttade mormor in till morfar. mormor tillbringade sista natten på sjukhuset bredvid morfar i en säng. de fick en sista natt ihop och det gör mig så glad. Jag kommer alltid minnas morfar som en otroligt kärleksfull och glad person och han och mormor är praktexemplaret av äkta kärlek.

Nu till något annat. Ellen och kusinen Jessica tog studenten i torsdags och de var otroligt fina båda två. försökte mig på att ta lite vackra modellbilder på ellen. Detta gick hon inte med på trots att jag försäkrade att hon skulle tacka mig senare. Vi får väl se om jag får skiten för att jag inte pressade henne mer när den dagen kommer då hon verkligen ville ha dom där korten. =)

Som sagt, sitter på jobbet nu och har två jobbnätter kvar. Sen är jag lite ledig och på fredag åker jag till Anna och stockholm för att se på Where the action is. Ska bli askul verkligen. Helgen efter åker jag även då till Stockholm för midsommarfirande. Sen börjar det bli dags att fixa iordning nya lägenheten. Kom gärna och hälsa på mig, men ring innan så ni får adressen. Jag är inte fullt så dum att jag lägger ut den här. Praktiskt taget en annons för inbrottstjuvar.

ha det så gott allihop, sola och bada så länge vädret vill det!

1 kommentar:

Elin sa...

Tudeloo! Ja är glad för din skull me lägenheten och vet att de kommer bli lite tungt på onsda men se de som ett tillfälle att minnas alla glada stunder. KRAMAR