fredag, oktober 26, 2007

jo så atte...


...det blev ju en tur till skara idag. Forna Köpstaden har vi nu döpt om till Spökstaden för det tomt i stort sett. antalet besökare gick ju att räkna på mina tio fingrar.

Det blev i all fall en jacka till John och skiddress till Ellen, själv köpte jag bara ett trepack trosor, men det är inte fy skam det heller! =)


Vi gick in på möbelaffären också och där hittade vi både hatthylla, skohylla och ett "nyckelskåp" som bestod av magneter. Ellen konstaterade att den inte fungerade men mina nycklar fastnade och det gjorde även Johns, så det är helt klart Ellens nycklar det är fel på. Bra blir det nog i alla fall.


Ikväll skulle vi äta tacopaj men PA:s var överfullt så det blir hemmagjord pizza istället. det är gott det med. c(",)


Gjorde kakor häromdan också så jag tänkte skriva in receptet på det, mer godis än kaka men gott gott i gott gott!


KNÄCKKAKOR

50 g smör
1 dl socker
2 msk kakao
2 msk sirap
Rice Krispies


Blanda allt utom rice krispies i en kastrull och koka i sisådär 3 minuter. häll sedan i ganska mycket rice krispies och häll upp det på en plåt och platta ut eller klicka ut det på ett bakplåtspapper. låt stelna och njut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inse hur upprörd ja vart när man va tvungen att va medlem för att skriva här..men nu ha du ju fixa till de vilket uppskattas av dina vänner...=) Förr idag ville ja bara berömma ditt korrekta återberättande av tha partynight. Tummen upp till Malin! Ja va huuur taggad som helst att gå ut och dansa lite ikväll också men ingen ha hittills nappa på mina inviter, lite surt. Hur som helst, hoppas du ha kalaskul ikväll! Kram