torsdag, januari 15, 2009

är Australia ett substantiv eller??

Ja nu var det en ny termin på gång då. På måndag drar Svenska för tidiga åldrar 30hp igång och då gäller det att hänga med. Jag har fått en gedigen litteraturlista på sisådär två A4-sidor, och det utan skönlitteraturen som ska läsas, ca 2000 sidor till alltså. Men trots det enorma listan så känner jag mig taggad för den nya kursen. Ska jag äntligen få lära mig grammatik på riktigt? När kursen är klar ska ska jag förhoppningsvis veta vad ett adverbial är, och kunna mer än " verb är nåt man gör, springa tuta kör". Det återstår att se.

Imorgon blir det bio med Elin, Australia. Tror den kommer vara asbra. Hugh Jackman är ju med så dålig kan den ju inte vara. Sen blir det shopping i Skövde på lördagen med ovanstående tjej. kommer bli en kanonhelg det här, I can feel it in my bones. =)

Är det nån som har missat musikgeniet Christian Walz så är det dags att upptäcka honom nu, älskade redan hans första låt, lovin is alright. görabra på ren väsgötska.

kram på er, love you all.

Inga kommentarer: